Naprostá většina lidí kouká při nákupu především na cenu. A je to jen pochopitelné, přeci jen rozpočet máme omezený, a naprostá většina z nás nemá peněz nazbyt. Nelze se tedy divit, že přivítáme prakticky každou možnost, jak nakoupit levně.

A obchodní řetězce jsou si toho moc dobře vědomy. Proto každý týden prodávají určité akční zboží https://www.prima-obchod.cz/produkty/akcni za sníženou cenu. Na první pohled se to zdá jako skutečně výhodné pro zákazníky, až se jeden diví, co tím obchod může získat.

cenik1

Pravdu však je, že tento postup je skutečně jednostranně výhodný, avšak nikoliv pro zákazníka, nýbrž pro obchod samotný. Abychom pochopili proč, musíme se podívat na některé taktiky, které jsou zde používány.

V první řadě si uvědomme, o kolik víc kusů daného výrobku se prodá. Velmi často musí dokonce dávat omezení na to, kolik kusů si může jeden člověk koupit, aby se vůbec dostalo na větší část zájemců. To tedy znamená, že zboží, které by jinak delší dobu leželo na prodejně, aby pak muselo být zlikvidováno, bude naopak prodáno. A vzhledem k tomu, že ani tato zlevněná cena se ani vzdáleně nepřibližuje ceně nákupní, je jasné, že na tom obchod vydělá.

obchod2

Ovšem to není ani zdaleka vše. Velmi oblíbeným postupem je zdražení daného produktu nějakou dobu před akcí, a jeho následné zlevněné na původní cenu. Zákazník si tak myslí, že nakoupil výhodně, i když tomu tak není. A vzhledem k výše zmíněnému chování se prodá daleko více kusů.

Je tedy vidět, že se nejedná o věc pro zákazníky až tak výhodnou. A není divu. Je totiž třeba si uvědomit, že hlavním cílem obchodu je vždy dosáhnout co nejvyššího zisku, a to bez ohledu na to, co tvrdí ve svých propagačních materiálech. Je tedy dobré na tyto triky nenaletět.

V tomto případě je tedy ideální slev využít, ale kupovat skutečně jen tolik, kolik potřebujeme. Tak zajistíme, že daná akce pro nás bude skutečně výhodná.