V posledních letech je ovesná kaše doslova instagramovým fenoménem. Ovesné kaše jsou zkrátka všude, není se ale čemu divit, při správné přípravě této lahodné pochoutky opravdu tělu dopřejeme přesně to, co potřebuje.

 

Vláknina, to je oč tu běží!

Přeslazené müsli v posledních letech pomalu ale jistě nahradily různé verze obilných kaší. Vločky obsahují celou řadu bílkovin, sacharidů, nenasycené mastné kyseliny, vitamín B1 a B6 nebo lecitin. Hlavně obsahují ale pořádnou dávku vlákniny. Pomáhají od nahromaděného stresu a s hubnutím, podporují imunitní systém, zasytí nás na dlouhou dobu a ještě udělají dobře našemu zažívání. No není to skoro superpotravina? A to jsme ještě nezmínili vitamíny, minerály a stopové prvky, které můžeme do kaše navíc přidat a zajistit si tak energii na celé dopoledne, navíc ještě bez hladovění.

 

Ranní „rychlovka“ za pár minut

ovesná kaše

Ovesné vločky jsou v surovém stavu pro mnoho lidí nestravitelné, je tedy dobré je tepelně upravit. Dejte vařit hrneček mléka a přidejte asi pět polévkových lžic ovesných vloček, vařte do zhoustnutí. Výsledkem je krémová, ovšem trochu mdlá kaše, která ještě před podáváním potřebuje trochu péče.

 

  • Ovoce

mochyně peruánská

Ovoce nebo zelenina by měla být zastoupena v každém denním jídle, proto nesmí chybět ani v krémové kaši. Pokud tedy milujete sladké, přidejte do rozvařených ovesných vloček čerstvé ovoce. Výběr je opravdu pestrý, od čerstvých jahod a borůvek až po netradiční variantu v podobě mochyně peruánské. Výhodou je, že kaši přidáním nejrůznějšího ovoce můžete pokaždé ozvláštnit a dodat jí neotřelou chuť. Pokud zrovna po ruce nemáte čerstvé ovoce, postačí i sušené, ale raději bez přidaného cukru. Skvěle ochutí kaši datle, meruňky nebo třeba sušené švestky.

 

  • Ořechy a semínka

Milujete zemitou chuť ořechů? Nebojte se je přidat i do vaší oblíbené kaši. V kombinaci s jablky a skořicí vytvoří neobyčejnou a chutnou podzimní variantu.